Általános Szerződési Feltételek
Hatályos: 2024.10.08. napjától
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) dokumentum – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – tartalmazza a Szolgáltató (továbbiakban: Szolgáltató) által a https://www.comprehandservices.hu weboldalon kínált szolgáltatások Megrendelő (továbbiakban: Megrendelő) általi felhasználási feltételeit, a Megrendelőt és a Szolgáltatót megillető jogokat és kötelezettségeket, továbbá a Szolgáltató által üzemeltetett honlapon történő megrendelés és szerződéskötés feltételeit, a szerződéskötés alapján létrejött jogviszonyra vonatkozó feltételeket (többek között a teljesítési határidők és fizetési feltételek tekintetében), a felelősségi szabályokat, a szavatossággal kapcsolatos rendelkezéseket, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével a Megrendelő elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul a Megrendelő és a Szolgáltató között létrejövő szerződés részét képezi.
A jelen ÁSZF-ben meghatározott alábbi szabályok nem vonatkoznak a https://www.comprehandservices.hu honlapon keresztül elért más weboldalakra, függetlenül azok jellegétől, az általuk nyújtott szolgáltatástól vagy az üzemeltető személyétől. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
A honlap által kínált, egyes szolgáltatásokkal, a megrendelési, és a szolgáltatások teljesítésének folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a jelen ÁSZF A Szolgáltató ADATAI pontjában található elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.
Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő honlapról: https://www.comprehandservices.hu/hu/aszf és letölthető, továbbá bármikor kinyomtatható az alábbi linkről: https://www.comprehandservices.hu/comprehandservices-aszf-hu.pdf
1. Szolgáltató adatai
- A szolgáltató neve: Balogh Sándor Tamás, egyéni vállalkozó
- A szolgáltató székhelye: 4025 Debrecen, Erzsébet utca 8. 3/10.
- A panaszügyintézés helye 4025 Debrecen, Erzsébet utca 8. 3/10.
- Nyilvántartási száma: 58214680
- Adószáma: 42996804-1-29
- Statisztikai számjele: 42996804743023109
- A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- Telefonszáma: +36-30-418-7241
A tárhely-szolgáltató adatai
- A tárhely-szolgáltató cégneve: Bányász József László, egyéni vállalkozó.
- A tárhely-szolgáltató székhelye: 1144 Budapest, Rákosfalva park 5. B. ép. 1/7.
- A tárhely szolgáltató elektronikus elérhetősége: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- A tárhely-szolgáltató weboldala: https://www.honlapsiker.hu
- Telefon: +36-70-515-3312
2. Fogalom-meghatározások
„ÁSZF”: általános szerződési feltételnek minősül az a szerződési feltétel, amelyet az alkalmazója (Szolgáltató) több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél (Megrendelő) közreműködése nélkül előre meghatározott, és amelyet a Felek egyedileg nem tárgyaltak meg;
„Elektronikus Kereskedelmi Szolgáltatás”: olyan Információs Társadalommal Összefüggő Szolgáltatás, amelynek célja valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog - ideértve a pénzt és az értékpapírt, valamint a dolog módjára hasznosítható természeti erőket -, szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog üzletszerű értékesítése, beszerzése, cseréje vagy más módon történő igénybevétele;
„Elektronikus Út”: elektronikus adatfeldolgozást, -tárolást, illetőleg -továbbítást végző vezetékes, rádiótechnikai, optikai vagy más elektromágneses eszközök alkalmazása;
„Felek”: Szolgáltató és Megrendelő együttesen;
„Fogyasztó”: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásában fogyasztónak minősül az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el;
„Fogyasztói szerződés”: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül;
„Fordítás”: Fordításnak minősül minden olyan szolgáltatás, amelynek eredménye az elektronikus vagy papír adathordozón rögzített forrásnyelvi szöveg elektronikus, vagy papír adathordozóra készített célnyelvi fordítása;
„Honlap”: a Szolgáltató által a comprehandservices.hu domain cím alatt üzemeltetett internetes oldal;
„Igénybe vevő”: a jelen ÁSZF-ben meghatározott üzleti partner, aki Információs Társadalommal Összefüggő Szolgáltatást vesz igénybe, különösen a Szolgáltató megrendelője (Megrendelő), aki a Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatást vesz igénybe;
„Információs Társadalommal Összefüggő Szolgáltatás”: Elektronikus Úton, távollevők részére, rendszerint ellenszolgáltatás fejében nyújtott Szolgáltatás, amelyhez a Szolgáltatás Igénybevevője egyedileg fér hozzá;
„Internetes Áruház”: a Szolgáltató által a https://www.comprehandservices.hu domain alatt üzemeltetett internetes áruház, melyen keresztül a Szolgáltató az igénybe vevők részére Elektronikus Kereskedelmi Szolgáltatást nyújt;
„Kereskedelmi Kommunikáció”: a Szolgáltató önálló foglalkozásával vagy gazdasági tevékenységével közvetlenül összefüggésben történő információközlés, függetlenül annak megjelenési módjától, eszközétől;
„Lektorálás”: A fordítás ellenőrzése nyelvtani, stilisztikai és szakmai szempontok szerint. A lektorálás lehet anyanyelvi és/vagy szakmai jellegű ellenőrzés. A fordítási szolgáltatás a lektorálást alapesetben nem tartalmazza. A Szolgáltató a lektorálást a Megrendelő külön kérésére végzi el.
„Megrendelés”: a szolgáltatást igénybe vevő által a Szolgáltatás(ok) igénybevétele céljából a Szolgáltató Honlapján elérhető, erre a célra kialakított online megrendelőlapon leadott megrendelés;
„Megrendelő”: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy (természetes vagy jogi személy).
„Szerződés”: a Szolgáltató és a Szolgáltatást igénybe vevő között, az igénybe vevő (Megrendelő) által a Szolgáltató Honlapján elérhető, erre a célra kialakított online megrendelőlapon leadott Megrendelés Szolgáltató általi visszaigazolásával, valamint a külön megbízási szerződés felek általi megkötése alapján létrejött Szerződés;
„Szolgáltatás”: a Honlapon elérhető árak, információk és egyéb szolgáltatások igénybevétele;
„Szolgáltató”: Balogh Sándor Tamás ev., címe: 4025 Debrecen, Erzsébet utca 8. 3/10., mint Információs Társadalommal Összefüggő Szolgáltatást nyújtó, Kereskedelmi Tevékenységet folytató jogi személy.
„Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz”: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz;
„Távollévők között kötött szerződés”: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;
„Tolmácsolás”: Tolmácsolásnak minősül minden olyan szolgáltatás, amelynek során forrásnyelvi szöveg szóbeli fordítása valósul meg a megadott célnyelvre.
3. Alapvető rendelkezések
3.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel az alábbi jogszabályokra:
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről,
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről,
- 2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről,
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről,
- 24/1986. (VI.26.) MT rendelet a szakfordításról és tolmácsolásról,
- 7/1986. (VI.26.) IM rendelet a szakfordításról és tolmácsolásról szóló 24/1986. (VI.26.) MT rendelet végrehajtásáról,
- 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól,
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól,
- 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról,
- 2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról,
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról,
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet).
A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
3.2. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó Szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat a Szolgáltató nem iktatja. A jelen honlapon történő vásárlás (internetes vásárlás) a távollévők között megkötött szerződések közé tartozik, azaz a szerződéskötésre a kereskedő és a fogyasztó egyidejű jelenlétének hiányában kerül sor. A létrejött Szerződés tehát nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Az európai uniós és a magyar jogszabályok alapján érvényesek az online úton megkötött szerződések, így az ilyen módon megkötött szerződésekhez ugyanazok a jogi következmények fűződnek, mint a hagyományos módon (írásban vagy szóban) létrejött megállapodások esetén.
3.3. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
3.4. A Szolgáltatónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe, ilyen magatartási kódexnek nem vetette alá magát.
3.5. A jelen ÁSZF 2023. augusztus hó 28. napján kerül a Szolgáltató által a Honlapon közzétételre. Az ÁSZF a honlapon történő közzététellel lép hatályba és visszavonásig hatályban marad, mindezekkel egyidejűleg a korábban hatályos ÁSZF hatályát veszti. Az ÁSZF rendelkezéseit kell alkalmazni a közzététel napján, vagy az azt követően létrejött Szerződések tekintetében. Az ÁSZF eltérő rendelkezés hiányában a honlapon történt közzétételét megelőzően létrejött Szerződésekre nem alkalmazható.
3.6. A Szolgáltató ezúton hívja fel valamennyi ügyfelének, valamint a https://www.comprehandservices.hu honlapjának látogatói figyelmét, amennyiben felhasználója kíván lenni az említett honlapnak, vagy megrendelője kíván lenni a Szolgáltató szolgáltatásainak, úgy
a) figyelmesen olvassa el a jelen ÁSZF, valamint
b) az Adatkezelési tájékoztatóját, és
kizárólag abban az esetben használja tovább a honlapot, vagy vegye igénybe a szolgáltatásokat, amennyiben az ÁSZF és az adatvédelmi szabályozás minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
3.7. Tekintettel arra, hogy a hatályos Polgári Törvénykönyv 6:78. § (1) bekezdése szerint az általános szerződési feltétel akkor válik a szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette, hogy a másik fél annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje, és ha azt a másik fél elfogadta, Szolgáltató kinyilvánítja, hogy felhívja leendő szerződő partnerei figyelmét arra, hogy a mindenkor hatályos általános szerződési feltételek linkje elérhető minden elektronikusan vagy papír alapon küldött Ajánlatán, valamint a https://www.comprehandservices.hu honlapon, továbbá elérhető a Szolgáltató ügyfélszolgálatán papír alapon, valamint a szóbeli Ajánlat esetén megjelölésre kerül a Megrendelő számára. Megrendelő az Ajánlat elfogadásával, vagy a honlapon történt igény elküldésével kijelenti, hogy a mindenkor hatályos általános szerződési feltételeket, valamint a fent megjelölt adatvédelmi szabályozást megismerte, megértette, elfogadta.
3.8. A Megrendelő a jelen ÁSZF elfogadásával elismeri, hogy jog-és cselekvőképes természetes, vagy jogi személy, vállalkozás. A Honlapon történő szolgáltatás megrendeléséhez, regisztrációhoz a Megrendelőnek az alábbi feltételek valamelyikének kell megfelelnie:
- természetes személy, aki 18. életévét legkésőbb a vásárlás napján betöltötte, és törvény vagy a bíróság gondnokság alá helyezést elrendelő ítélete cselekvőképességét nem korlátozza (nem cselekvőképtelen),
- természetes személy, aki 14. életévét betöltötte, de 18. életévét még nem érte el és nem cselekvőképtelen, kizárólag törvényes képviselője hozzájárulásával tehet érvényes jognyilatkozatot,
- szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy (vállalkozás) törvényes képviselője vagy meghatalmazottja útján eljárva tehet jognyilatkozatot,
- nyilvántartásba vett jogi személy, gazdasági társaság törvényes képviselője vagy meghatalmazottja útján eljárva tehet jognyilatkozatot.
A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a 14. életévét be nem töltött kiskorú személy a törvény értelmében cselekvőképtelennek minősül, ezért jognyilatkozata semmis. A cselekvőképtelen kiskorú nevében a Honlapon történő megrendelés során a törvényes képviselője járhat el.
3.9. Az a weboldal, amelyen a Szolgáltató által üzemeltetett Honlapra mutató link elhelyezésre kerül, nem keltheti azt a benyomást, hogy a Szolgáltató javasolja, támogatja az adott weboldalon kínált vagy forgalmazott szolgáltatás vagy termék igénybevételét vagy megvásárlását. A linkelő weboldal nem tartalmazhat valótlan információt a Szolgáltató által üzemeltetett Honlapról, valamint a Szolgáltató és a linkelő weboldal között fennálló jogviszonyról. A Szolgáltató minden olyan rá mutató hivatkozás alkalmazása ellen fellép, amely árt a Szolgáltató által üzemeltetett Honlap hírnevének és érdekeinek.
3.10. A Szolgáltató által üzemeltetett Honlap weboldalon található valamennyi tartalom (szöveg, cikk, termékismertető, tájékoztató, jelen ÁSZF stb., ábra, kép, más információ, illetve adat) szerzői jogai – eltérő rendelkezés hiányában – térbeli és időbeli korlátozás nélkül a Szolgáltatót illetik meg. Különösen tilos a Szolgáltató által üzemeltetett Honlap weboldaláról letöltött tartalmat a Honlapon történő „vásárlástól” eltérő célra felhasználni, ezeket átdolgozni vagy másolni, illetőleg más hasonló tevékenységet folytatni. A Szolgáltató szerzői és egyéb jogainak megsértése vagy e szerződés megszegése esetén azonnali jogi eljárást kezdeményez a jogsértővel szemben.
3.11. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bíróságok és más hatóságok előtt eljárást kezdeményezzen minden olyan személy ellen, aki az általa üzemeltetett Honlap használatával jogsértést követ el, illetve a jogsértés elkövetését megkísérli. A Szolgáltató nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely Felhasználó rovására elkövetett jogsértés miatt.
4. Jelentkezés, árajánlat kérése
4.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás igénybevételére való jelentkezést kizárólag az ÁSZF feltételeit és az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadó Megrendelő teljesítheti. Azaz a Szolgáltató által a honlapon nyújtott szolgáltatás igénybevétele során a Megrendelőnek el kell fogadnia az ÁSZF feltételeit, valamint az adatvédelmi nyilatkozatban szereplő adatkezelést. Ennek hiányában a Megrendelő kizárólag megtekinteni tudja a honlapon közzétett szolgáltatásokat, azon megrendelést nem eszközölhet. A honlapon történő árajánlat kérés, és ezzel a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás igénybevétele kizárólag elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
4.2. Megrendelő az árajánlat kérése során köteles a saját, valós adatait megadni. Az ajánlatkérés során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Megrendelő más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
4.3. A Szolgáltatót a Megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szolgáltatásnyújtási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
5. Megvásárolható szolgáltatások köre
5.1. A megjelenített szolgáltatások (pl.: fordítás, tolmácsolás) kizárólag online rendelhetők meg, amely megrendelés alapján a felek a Szerződést megkötik. A szolgáltatásokra vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a jogszabályban előírt esetleges adót. Szolgáltató e körben tájékoztatja Megrendelőt arról, hogy tevékenységét az átalányadózás hatálya alatt folytatja, amely alapján az általa kiállított számla nem tartalmaz általános forgalmi adó tételt, tekintettel arra, hogy Szolgáltató ÁFA alanyi adómentes a jogszabályban foglalt feltételeknek megfelelően. Szolgáltató a honlapján megrendelhető szolgáltatások vonatkozásában egyebekben az árváltoztatás jogát fenntartja.
5.2. A honlapon Szolgáltató részletesen feltünteti az egyes szolgáltatások megnevezését, pontos leírását. Az egyes szolgáltatásokhoz tartozó adatlapon megjelenített információkat Szolgáltató nagyfokú gondossággal kezeli, azonban ennek ellenére a valóságoshoz képest változás, eltérés előfordulhat. Amennyiben a honlapon megjelenített információk a Megrendelő számára valóságtól eltérőnek, hiányosnak, nem jól láthatónak tűnnek, kérjük, hogy egyeztetés, információkérés céljából megrendelési szándéka előtt keresse a Szolgáltató ügyfélszolgálatát a jelen ÁSZF 1. A Szolgáltató ADATAI pontjában feltüntetett elérhetőségeken.
5.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Megrendelőket az akcióról és annak pontos időtartamáról.
5.4. Eljárás hibás ár esetén: Hibás ár esetén a megrendelést (a Megrendelő ajánlatát) a hibás áron a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni, és nem köteles a szolgáltatást hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés a Megrendelő és a Szolgáltató között. Amennyiben a Megrendelő hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer automatikus visszaigazolást küld, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának a Szolgáltató részéről.
Hibás áron történő ajánlattétel (megrendelés) esetén a Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést, azaz felajánlja a szolgáltatás valós áron történő megvásárlásának lehetőségét. A Megrendelő a hibás ár helyett a Szolgáltató képviselője által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni, azaz a Megrendelő eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a szolgáltatást vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést. Ez utóbbi esetben nem jön létre szerződés a felek között.
Hibás árnak minősül különösen, de nem kizárólagosan:
- esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0”Ft-os vagy „1”Ft-os ár;
- kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000.-Ft-os termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500.-Ft-ért kínált termék).
5.5. A szolgáltatás lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás: A Szolgáltató honlapján található, a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásra irányuló információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre.
A szolgáltatással kapcsolatos fontos tudnivalókat (így különösen a tanfolyamok leírását stb.), valamint az eladási árakat és a Megrendelő a szolgáltatás információs oldalán ismerheti meg még a megrendelése leadása előtt. Ahogyan az a jelen ÁSZF Preambulum részében is szerepel, amennyiben Önnek egy adott szolgáltatással kapcsolatban részletesebb tájékoztatást igénylő kérdése lenne, kollégáink a „SZOLGÁLTATÓ ADATAI” pontban megadott elérhetőségeken készséggel állnak rendelkezésére.
A kiválasztott szolgáltatás adatlapján feltüntetjük a szolgáltatás lényeges tulajdonságait tartalmazó leírásokat azzal, hogy a kiválasztott szolgáltatás tényleges tulajdonságairól részletesen a Honlapon tájékozódhat.
5.6. Szolgáltatás nyújtásának elmaradása: Amennyiben a megrendelt szolgáltatás nyújtására nincs lehetőség a megrendelés idején, illetve a „rendelhető”-ként feltüntetett szolgáltatás nyújtására nem kerül sor a megrendeléstől számított 30 (harminc) napon belül, úgy a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el a szolgáltatás megrendelését, ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amiről a Megrendelő késedelem nélkül értesítést kap. Bármely, esetlegesen korábban eszközölt kifizetést a Megrendelő számára haladéktalanul visszautaljuk. Amennyiben szerződéskötésre került sor a felek között, és a szerződés teljesítése azért hiúsul meg, mert a Szolgáltató a megrendelt szolgáltatásnyújtást nem tudja a Megrendelő részére biztosítani, ennélfogva a teljesítés a szerződés létrejöttét követően lehetetlenné válik, erről a Szolgáltató késedelem nélkül tájékoztatja a Megrendelőt, amely alapján a Megrendelő elállhat a szerződéstől, és – amennyiben a Szolgáltató felelős a teljesítés lehetetlenné válásáért (vagyis nem tudja bizonyítani a felelőssége hiányát, vagyis azt, hogy a lehetetlenülés oka az ellenőrzési körén kívül eső, előre nem látható és elháríthatatlan volt) szabadul a szerződésből eredő teljesítési kötelezettsége alól, valamint a szerződésszegéssel okozott kárának megtérítését követelheti.
Külföldi bankszámlára történő visszautalás esetén a kezelési költséget a Megrendelő viseli. Amennyiben a visszautalandó összeg nem fedezi a banki költségeket, a Szolgáltató a Megrendelőt értesíti, és az összeg más módon történő átvételéről kéri rendelkezését.
6. Megrendelés menete, fizetési feltételek
6.1. Megrendelő, amikor belép a honlap szolgáltatás igénybevételét lehetővé tevő felületére, ezt követően megkezdheti a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó jelentkezését. Megrendelő ennek megfelelően a megrendelését és a szolgáltatás tárgyát képező forrásnyelvi szöveget a Honlapon keresztül, illetőleg e-mailben, online, juttatja el a Szolgáltató részére, aki a megrendelés elfogadását az általa rendszeresített Megrendelőlapon ugyancsak e-mail-ben visszaigazolja.
6.2. Megrendelő a megvásárolni kívánt szolgáltatást kiválasztja, rákkantint az „ajánlatot kérek” gombra, ahol Megrendelő megadja a személyes adatait, majd a „küldés” gombra kattintással leadja igényét a szolgáltatásra. Ezt követően Szolgáltató e-mail-ben, illetőleg telefonon felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot, majd e-mail-ben elküldi az árajánlatot, azzal, ha minden feltételt megtárgyaltak a felek, úgy a Megrendelő az ajánlat elfogadása jeleként azt visszaküldi, Szolgáltató pedig ezt követően a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződésről az elektronikusan létrejött szerződésre vonatkozó szabályoknak megfelelően értesítést küld a Megrendelőnek, amellyel a Szerződés a Felek között létrejön. A létrejött szerződés a Ptk. 6:237. §-a szerinti vállalkozási szerződésnek minősül, amely alapján Szolgáltató a Szolgáltatás határidőben való teljesítésére, a Megrendelő pedig az elkészült mű átvételére, valamint a vállalkozói díj megfizetésére köteles. A Szerződés megkötését követően Szolgáltató Megrendelő részére – az árajánlatban foglaltaknak megfelelő adattartalommal – megküldi a szolgáltatás teljesítésének várható időpontjáról való értesítést, amely tartalmazza a szolgáltatás ellenértékét, a szolgáltatás nyújtásának tényleges időpontját, valamint a jelen ÁSZF-et is.
6.3. A Megrendelőlapon meg kell határozni a szolgáltatás nyelvirányát, a szolgáltatás típusát, az átvett iratok típusát és darabszámát, a vállalási díjat (becsült, vagy végleges), valamint minden megrendelés esetén a határidőt, az esetleges előleget, valamint a fizetés módját.
6.3.1. Fizetési mód, fizetési feltételek:
6.3.1.1. Megrendelő a szolgáltatásnyújtás eredményeként létrejött „mű” átvételét követően a Szolgáltató által kiállított számla alapján banki átutalással tudja teljesíteni a szolgáltatás ellenértékét.
6.3.1.2. Banki átutalás esetén – eltérő megállapodás hiányában – a Megrendelő a szolgáltatás díját a Szolgáltató számlájának kézhezvételét követő 8 (nyolc) naptári napon belül köteles a számlán megjelölt bankszámlára átutalni.
6.3.1.3. A Szolgáltató nem számít fel díjat az elektronikus formában (elsősorban e-mailen, elektronikus adathordozón) történő továbbításért.
6.3.1.4. Az elkészült fordítással kapcsolatos esetleges kifogás a szolgáltatás díjának megfizetésére nincs halasztó hatállyal.
6.3.1.5. Késedelmes fizetés esetén a Megrendelő a Ptk. szerinti késedelmi kamatot köteles a Szolgáltatónak fizetni. A késedelmi kamat a késedelembe esés napjától esedékes. A késedelembe esés napja a kiállított számlán fizetési határidőként megjelölt napot követő nap, egyéb esetben a megrendelésben az elkészült anyag átadásaként megjelölt időpontot követő nap.
6.3.1.6. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások mindenkor érvényes, általános díjjegyzéke a Szolgáltató Honlapján közzétételre kerül. A Felek külön megállapodásukban a díjjegyzékben feltüntetett díjaktól eltérhetnek.
6.3.1.7. A fordítás elszámolási alapja a célnyelvi, illetve a forrásnyelvi karakterek (leütés szóközzel számítva) száma, darabáras terméknél a darabszám, vagy az egyéb megállapodásokban rögzített érték.
6.3.1.8. A tolmácsolás elszámolásának alapja a tolmácsolás típusa szerint a megbízás teljesítésére, valamint az utazásra, étkezésre és köztes szünetekre számított idő.
6.3.1.9. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult minimál díj megállapítására.
6.3.1.10. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások Megrendelő által fizetendő díja tekintetében egyebekben a Megrendelőlapon rögzített, vagy a Felek között egyedi módon megállapított, és a Szolgáltató által visszaigazolt feltételek az irányadóak.
6.3.1.11. A Megrendelő részéről a már elvégzett fordítási, lektorálási munkák módosításának kérése esetén, ha a változtatási igény nincs jól felismerhetően, egyértelműen kijelölve, a Szolgáltató jogosult a teljes szöveget újra lefordítani és a teljes díjat újra kiszámlázni.
6.3.1.12. Azoktól a Megrendelőktől, akiknek lejárt tartozása van, új megrendelést csak készpénzben teljesített előleg és végszámla fizetése mellett fogad el a Szolgáltató, 30 (harminc) napnál régebbi tartozás esetén a Szolgáltató a további megrendelések felvételét megtagadhatja, vagy feltételekhez kötheti.
6.3.2. Amennyiben a honlapon hiba vagy hiányosság lép fel a szolgáltatásoknál vagy az áraknál, Szolgáltató fenntartja a jogot a szerződéskötést megelőző időpontban a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a Megrendelőt az új adatokról. A Megrendelő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármelyik fél elálljon a szerződéstől.
6.4. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A Szolgáltató honlapján elérhető, erre a célra kialakított online megrendelőlapon a Megrendelő által leadott és Szolgáltató által visszaigazolt megrendelés és az abban megjelölt számlázási adatok szolgálnak a számla kibocsátásának alapjául.
6.5. Megrendelő az árajánlat elfogadásával és a Szolgáltatótól kapott, a Szerződés létrejöttét megerősítő visszaigazolás elfogadásával tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik. Ennek alapján a Megrendelő által a Szolgáltató honlapján leadott árajánlatkérés még nem keletkeztet fizetési kötelezettséget, azt csupán az általa megerősített Megrendelés, és az ennek alapján létrejött Szerződés keletkezteti.
6.6. Adatbeviteli hibák javítása: Megrendelő a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben javítani tudja a bevitt adatokat a „SZOLGÁLTATÓ ADATAI” pontban megadott elérhetőségeken való jelzésével.
Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy az ő felelőssége, hogy az általa megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az általa megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve nyújtásra a szolgáltatás. Megrendelő a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a Megrendelő hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét a Megrendelőre hárítani. A Szolgáltató a pontatlan adatbevitelből eredő teljesítési probléma miatti felelősségét kizárja.
6.7. Megrendelő e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Megrendelő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Megrendelőhöz nem érkezik meg, Megrendelő az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Megrendelőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
Mindezek miatt, kérjük, amennyiben a visszaigazolást legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg (és az e-mail elektronikus levelezési rendszerében a kéretlen reklámlevelek (ún. spam) közé sem került automatikusan elhelyezésre), ezt szíveskedjen jelezni a „SZOLGÁLTATÓ ADATAI” pontban megadott elérhetőségek valamelyikén.
Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Megrendelő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni. Mindez a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
6.8. Megrendelő tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. Ez a visszaigazoló e-mail kizárólag tájékoztatja a Megrendelőt arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.
6.9. A szerződés a Felek eltérő megállapodása hiányában akkor jön létre, ha a Megrendelő a Szolgáltató által kitöltött és megküldött Megrendelőlapot aláírásával ellátva visszajuttatja elektronikusan a Szolgáltató részére és a forrásnyelvi szöveget rendelkezésre bocsátja. A forrásnyelvi szöveg Szolgáltató rendelkezésére bocsátásával összefüggő valamennyi kockázat – így különösen az iratok késedelmes vagy hiányos átadásának, a forrásnyelvi szöveg teljes vagy részleges olvashatatlanságának, illetőleg a fordítást lehetetlenné tevő vagy azt akadályozó bármely hiányosságának vagy hibájának valamennyi következménye – kizárólag a Megrendelőt terheli.
6.10. Forrásnyelvi speciális szakszövegben előforduló sajátos terminológiák fordítására a Szolgáltató csak akkor köteles, ha a Megrendelő a fordítandó szöveggel együtt a terminológiát és háttéranyagot is a Szolgáltató rendelkezésére bocsátotta, illetve lehetőséget biztosít konzultációra.
6.11. A szerződés a Megrendelő és a Szolgáltató között a megrendelésben foglalt szolgáltatás/ellenszolgáltatás teljesítéséig tart, kivéve az egyedi keretszerződéseket.
7. A megrendelések feldolgozása és teljesítés
7.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
7.2. A vis maior helyzet Szolgáltatót megakadályozhatja, vagy késleltetheti szerződéses kötelezettségei teljesítésében, amelyért Szolgáltató a Polgári Törvénykönyv alapján nem vonható felelősségre.
Az akadályoztatás és késleltetés kezelése érdekében Szolgáltató jogosult:
- a szerződés teljesítését felfüggeszteni, vagy halasztani,
- a már megkötött szerződés teljesítését lehetetlenülésre (amennyiben a vis maior helyzet előre láthatóan lehetetlené teszi a teljesítést) hivatkozva visszautasítani.
7.3. A szerződés teljesítésének felfüggesztése vagy halasztása esetén Szolgáltató a szerződéses kötelezettségeit a vis maior helyzetre tekintettel halasztott időpontban köteles teljesíteni.
A szerződés teljesítésének lehetetlenülése esetén a Polgári Törvénykönyv alapján a szerződés megszűnik, a már megfizetett szolgáltatás ellenértéke visszajár a Megrendelőnek. Szolgáltató a szolgáltatás ellenértékének visszatérítése esetén a Megrendelő által alkalmazott fizetési módot, vagy a Felek által egyedileg megtárgyalt visszafizetési módot alkalmazza.
7.4. A szerződés alapján a Szolgáltató szolgáltatás nyújtására, a Megrendelő a szolgáltatás ellenértékének megfizetésére köteles.
7.5. A Szolgáltató késedelme esetén a Megrendelő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Megrendelő jogosult – a szerződésszegés miatti igényérvényesítési lehetőség mellett – a szerződéstől elállni.
7.6. A Megrendelő póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.
7.7. Ha valamelyik fél a teljesítést jogos ok nélkül megtagadja, a másik fél választása szerint a késedelem vagy a szolgáltatás lehetetlenné válásának jogkövetkezményeit kell alkalmazni.
7.8. Abban az esetben, ha a Szolgáltató késedelme folytán a Megrendelő – póthatáridő lejártával vagy póthatáridő tűzése nélkül – elállási jogát gyakorolja, a Ptk. 6:154. § (3) bekezdése, illetve a teljesítés megtagadásának esetében alkalmazandó Ptk. 6:180. § (2) bekezdése szerint a szerződésszegés miatti kártérítési igénnyel is felléphet a Szolgáltatóval szemben.
7.9. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott szolgáltatást nem nyújtja, köteles erről Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint Megrendelő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 (harminc) napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
7.10. A teljesítési határidő tekintetében a Megrendelőlapon, illetve a jelen ÁSZF-ben részletezett módon rögzített, a Szolgáltató által visszaigazolt feltételek az irányadóak.
7.11. A teljesítési határidő betartásának feltétele, hogy a fordításhoz szükséges összes dokumentum a megrendeléssel együtt megérkezzen.
7.12. Amennyiben a forrásnyelvi szöveg olvashatatlansága vagy egyéb hibája miatt annak ismételt megküldése szükséges, és a Szolgáltató a szolgáltatás teljesítését nem tudja megkezdeni, a teljesítési határidő a szöveg pótlásához szükséges idővel arányosan meghosszabbodik.
7.13. Amennyiben a Megrendelő a korábbi megrendelései alapján kiszámlázott szolgáltatási díjakat nem fizette meg, a Szolgáltató jogosult a további megrendeléseket az elmaradt díj teljes megfizetéséig visszautasítani.
7.14. Amennyiben az elkészült fordításokat a teljesítési határidő után 30 napig a Megrendelő nem veszi át, a Szolgáltató az őrzésért és tárolásért havi 1.000.-Ftkezelési költséget számít fel.
8. Elállás és felmondás joga
8.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Megrendelő a megrendelt szolgáltatás igénybevételétől számított 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől.
Jelen tájékoztató hiányában jogosult Megrendelő 1 (egy) év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha a Szolgáltató a szolgáltatás nyújtásának vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) nap lejártát követően, de 12 (tizenkettő) hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 (tizennégy) nap.
Szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy a jelen pont rendelkezései csak a fogyasztónak minősülő Megrendelőkre vonatkoznak. Fogyasztónak minősül a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
8.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 (tizennégy) nap elteltével jár le, amelyen Megrendelő a szolgáltatást igénybe veszi.
8.3. Megrendelő a szerződés megkötésének napja, és a szolgáltatás nyújtásának napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
8.4. Ha a szerződés megkötésére a Megrendelő tett ajánlatot, a Megrendelőt a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
8.5. Amennyiben a Megrendelő és a Szolgáltató között szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés jön létre, és a Megrendelő a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.
8.6. A Megrendelő szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát:
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
- nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
8.7. Szolgáltató a fenti jogszabályokkal összhangban haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti az igénybe vett szolgáltatás ellenszolgáltatásként megfizetett összeget a Megrendelő részére.
8.8. Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezett beleegyezését adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli. Szolgáltató ebben a körben kijelenti, hogy a Megrendelő kifejezett beleegyezésének tekinti, amennyiben a Megrendelő, egy, az általa megadott, pénzintézetnél vezetett bankszámlaszámot jelöl meg az igénybe vett szolgáltatás ellenszolgáltatásként megfizetett összeg visszafizetési módjaként. A Megrendelő által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám, vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli.
8.9. Amennyiben Megrendelő élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek – jelen ÁSZF „SZOLGÁLTATÓ ADATAI” pontban található – valamelyikén írásban, vagy e-mail útján. A Megrendelőt terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 8. pontban meghatározott rendelkezéseknek, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Ha a Megrendelő a megjelölt határidőben, minden kétséget kizáróan igazolható módon nem küldi meg elállási nyilatkozatát, ez úgy minősül, hogy a Megrendelő nem teljesítette az elállási jog gyakorlásához szükséges feltételeket, ezért a szerződése nem kerül felbontásra, szerződése továbbra is hatályban marad. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Megrendelő az erre irányuló nyilatkozatát az elállási időszak alatt (akár a 14. – tizennegyedik – naptári napon) elküldi a Szolgáltató részére.
Postai úton történő közlés esetén a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő közlés esetén az e-mail, illetve a fax megérkezésének időpontját veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Megrendelőnek az elállási nyilatkozatát tartalmazó levelét ajánlott küldeményként szükséges postára adnia annak érdekében, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Megrendelő határidőben gyakorolja elállási jogát, ha az elállási időszak lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a fentebb írtak szerint a Szolgáltató részére. A Szolgáltató a Megrendelő elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
8.10. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
8.11. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
8.12. Megrendelő egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen ÁSZF „Szolgáltató ADATAI” pontjában található elérhetőségeken.
8.13. Az elállási jog nem illeti meg az olyan Megrendelőt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el, valamint a jogi személyeket sem, lévén, hogy fogyasztónak a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül.
8.14. Megrendelő a felmondási jogának gyakorlásával nem visszamenőlegesen, hanem a jövőre nézve (ex nunc hatállyal) szünteti meg a szerződést. A felmondási időszak a szerződés megkötésének napjától (az a nap, amikor a Szolgáltatás díja megérkezik Szolgáltató számlájára) számított 14 (tizennégy) nap elteltével jár le.
8.15. Megrendelő felmondási jogának gyakorlása során a több alkalmas képzésekre vonatkozóan köteles megtéríteni Szolgáltató számára a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen Szolgáltató visszatéríti Fogyasztó számára az általa nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás ellenértékét. Ezzel kapcsolatban a bővebb szabályozást a Szerződés tartalmazza.
8.16. Ha Megrendelő a felmondási jogával élni kíván, a felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Szolgáltatóhoz (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségek valamelyikén, írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével – Melléklet: Elállási/Felmondási nyilatkozatminta), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. Megrendelő határidőben gyakorolja felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát, vagy a határidő utolsó napján – igazolhatóan – postára adja azt.
8.17. Megrendelő 14 (tizennégy) nap elteltével is gyakorolhatja elállási és felmondási jogát – még nem, vagy nem egészében teljesített Szolgáltatás esetén – a Szolgáltató olyan szerződésszegése esetén, aminek következtében már nem áll érdekében a szerződés teljesítése. Elállását vagy felmondását ebben az esetben indokolnia kell. Ilyen tartalmú nyilatkozatát kérjük, küldje meg Szolgáltatónak a jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségeinek egyikére.
8.18. Lemondás a felmondási jogról: A Megrendelő nem gyakorolhatja a felmondási jogát akkor, ha a kifejezetten kérte a Szolgáltatótól, hogy a szolgáltatás (szerződés) teljesítését már a felmondási idő lejárta előtt kezdje meg és egyúttal tudomásul vette azt, hogy a szerződés teljesítésének megkezdésével elveszíti így a felmondási jogát.
8.19. A felmondás joghatása: Ha a Megrendelő kifejezetten kérte a Szolgáltatótól, hogy a szolgáltatás (szerződés) teljesítését már a felmondási idő lejárta előtt kezdje meg anélkül, hogy a felmondási jogáról lemondott volna, akkor a felmondása esetén a Felhasználó köteles megtéríteni a Szolgáltatónak a szerződés megszűnésének időpontjáig (a felmondási nyilatkozat megérkezéséig) teljesített arányos szolgáltatási díjat és költségeket. A Szolgáltató visszatéríti a Felhasználó által megfizetett szolgáltatási díj azon részét, amely meghaladja a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás ellenértékét.
9. A felelősség korlátozása
9.1. A Szolgáltató honlapján való jelentkezés feltételezi a Megrendelő részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a lehetséges hibákra.
9.2. A szerződésszegéssel okozott károkra vonatkozóan Szolgáltató a jelen ÁSZF-ben a következőket alkalmazza. A Ptk. 6:142. §-a [Felelősség szerződésszegéssel okozott károkért] alapján, „Aki a szerződés megszegésével a másik félnek kárt okoz, köteles azt megtéríteni. Mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a szerződésszegést ellenőrzési körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény okozta, és nem volt elvárható, hogy a körülményt elkerülje vagy a kárt elhárítsa.” A Ptk. 6:143. §-a értelmében [A kártérítés mértéke] „(1) Kártérítés címén meg kell téríteni a szolgáltatás tárgyában keletkezett kárt. (2) A szerződésszegés következményeként a jogosult vagyonában keletkezett egyéb károkat és az elmaradt vagyoni előnyt olyan mértékben kell megtéríteni, amilyen mértékben a jogosult bizonyítja, hogy a kár, mint a szerződésszegés lehetséges következménye a szerződés megkötésének időpontjában előre látható volt. (3) Szándékos szerződésszegés esetén a jogosult teljes kárát meg kell téríteni.”
9.3. A Megrendelő teljes körű és korlátlan felelősséggel tartozik a más személy személyes adatainak megadásából, illetve a Szolgáltató honlapján való közzétételéből eredő károkért. Az üzemeltető ilyen esetben minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.
9.4. A Megrendelő köteles tiszteletben tartani a hatályos jogszabályokat, és a használat során köteles tartózkodni minden olyan tevékenységtől, amely jogellenes, vagy amely más Megrendelők érdekeit sérti. Ezen belül a Megrendelő köteles különösen:
- tiszteletben tartani mások magánszféráját, személyhez fűződő jogait és méltányolható érdekeit;
- tartózkodni attól, hogy más személyekről jogosulatlanul információkat gyűjtsön, a megszerzett információkat jogosulatlanul felhasználja;
- tartózkodni bűncselekmény vagy szabálysértés elkövetésétől;
- tiszteletben tartani a szellemi alkotásokhoz fűződő jogokat, különösen a szerzői jogi védelem alá eső irodalmi, tudományos és művészeti alkotások, találmányok, formatervezési minták, használati minták, védjegyek és forgalmi árujelzők védelmére vonatkozó szabályokat.
9.5. Valamennyi Megrendelő köteles tartózkodni minden olyan tevékenységtől, amely a Szolgáltató honlapja rendeltetésszerű használatát akadályozza. Ezen belül a Megrendelő köteles különösen:
- tartózkodni kéretlen levelek („spam”), vagy lánclevelek („hoax”) küldésétől;
- tartózkodni minden olyan kommunikációtól, amely a honlap rendeltetésszerű használatában másokat akadályozhat, vagy zavarhat;
- tartózkodni a nyilvános kommunikációban az oda nem illő, ismétlődő, egyéb okból zavaró megnyilatkozásoktól.
9.6. Valamennyi Megrendelő köteles tartózkodni minden olyan tevékenységtől, amely a szolgáltató érdekeit sérti. Ezen belül a Megrendelő köteles különösen:
- tartózkodni a honlap működésének megzavarásától, akadályozásától;
- tartózkodni olyan tevékenységektől, amely a Szolgáltató üzleti titkainak, általa titokban tartott információknak a megszerzésére, felhasználására irányul;
- tartózkodni minden olyan kommunikációtól, amely a szolgáltatásra vonatkozó, valótlan információt hordoz;
- tartózkodni minden olyan tevékenységtől, amely a honlap informatikai biztonságát veszélyezteti;
- tartózkodni minden olyan tevékenységtől, amely saját, vagy más személy termékének vagy szolgáltatásának a reklámozására irányul.
9.7. Akinek jogait vagy méltányolható érdekeit a Megrendelő tevékenysége sérti – így különösen a személyhez fűződő jogaiban sérelmet szenvedett személy, a bűncselekmény, vagy szabálysértés sértettje, valamint a szellemi alkotásokhoz való jog jogosultja –, kérheti a Szolgáltatótól a kifogásolt tartalom eltávolítását, a Megrendelővel szemben a szükséges intézkedések megtételét. A kérelmező jogosultságát köteles megfelelő módon igazolni. Amennyiben a jogosultság igazolt, a jogosult kérheti, hogy a Szolgáltató a jogsértő tartalmat későbbi eljárás lefolytatása céljából zárolja. Ebben az esetben a jogosultnak az eljárás megindítását 60 napon belül igazolnia kell. A zárolt tartalmat, valamint az azzal összefüggő, Szolgáltató által tárolt adatokat a Szolgáltató az eljáró szerv rendelkezésére bocsátja, az adott szervre és eljárásra vonatkozó jogszabályoknak megfelelően.
9.8. A Megrendelő szavatolja, hogy a szolgáltatást minden korlátozástól mentesen jogosult a Szolgáltatótól megrendelni. Amennyiben harmadik személy a fordításra benyújtott irat okán a Szolgáltatóval szemben szerzői jogainak megsértése miatt vagy bármely más okból igényt érvényesít, Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy az ilyen igények teljesítése alól a Szolgáltatót teljeskörűen mentesíti.
9.9 A forrásnyelvi dokumentum tartalmi hibájából, esetleges érvénytelenségéből és értelmezhetetlenségéből eredő fordítási hibákért, valamint a forrásnyelvi, illetve a célnyelvi szöveg Felek közötti továbbításából bekövetkező károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
10. Kellékszavatosság
10.1. A Szolgáltató vállalja, hogy a szolgáltatást a célnyelvre jó minőségben, a szolgáltatás céljára alkalmas módon készíti el. A Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. A Megrendelő kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (két) év alatt, egyéb – fogyasztónak nem minősülő – Megrendelő kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. A Megrendelő kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.
10.2. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
10.3. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
10.4. A jogosult kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.
10.5. A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
10.6. Mentesül a szavatossági kötelezettségei alól a Szolgáltató, ha a Megrendelő a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
10.7. Kellékszavatossági igénye alapján a Megrendelő választása szerint:
10.7.1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha
- a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen (A Megrendelő a jelen esetben csak a szolgáltatási díjnak a hiba mértékével arányos csökkentését kérheti. A Ptk. szerinti kellékszavatossági jogok közül a „kijavítás”, „kicserélés”, illetve az „elállás” nem értelmezhetők a szolgáltatás jellegére figyelemmel, ezért ezek a kellékszavatossági jogok nem gyakorolhatók.),
- vagy az a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;
10.7.2. vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől – a jelentéktelen hiba kivételével – elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, a kijavítási vagy a kicserélési kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, a Megrendelőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. A fogyasztó és a vállalkozás közötti, ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződés esetén a fogyasztó a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
10.8. A Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
10.9. A Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. Megrendelő esetén a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felelős. A szerződés teljesítésétől számított 2 (két) éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Megrendelő már nem érvényesítheti.
10.10. A Megrendelő kellékszavatossági jogát akkor érvényesítheti, ha igazolni tudja a szerződés megkötését. A teljesítéstől számított 1 (egy) éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Megrendelő igazolja, hogy a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 (egy) év eltelte után azonban már a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Amennyiben a Szolgáltató vitatja a szerződés megkötésének tényét, a Megrendelő figyelmét fel kell hívni a panasztételi lehetőségeire.
10.11. A Megrendelő köteles a Szolgáltató által elvégzett munkát haladéktalanul, arra alkalmas módon megvizsgálni. Megrendelő a megrendelt szolgáltatás minőségével kapcsolatos kifogást - egyéb szerződéses kikötés hiányában - a fordítás átvételétől számított 2 (kettő) hónapon túli érvényesítése esetén a Szolgáltató jogosult lektorálási díjat felszámítani. Az esetleges fordítási és egyéb hiányosságokat, hibákat, illetőleg a hiba jellegét a Megrendelő köteles pontosan, egyértelműen és részletesen megjelölni. A Szolgáltató általános reklamációt, meghatározatlan minőségi kifogásokat nem köteles figyelembe venni és nem köteles elfogadni.
10.12. A Szolgáltató a szolgáltatások minőségével kapcsolatos panaszt haladéktalanul megvizsgálja, és a Megrendelővel egyeztetett, a javítások mennyiségével arányos határidőn, de lehetőleg 15 napon belül a hibát kijavítja, a fordítást térítésmentesen kicseréli. Amennyiben a Felek a határidőben nem tudnak megállapodni, vagy arra a Megrendelő harmadik személyt kér fel, úgy a Szolgáltató mentesül kijavítási kötelezettsége alól. Amennyiben a Szolgáltató a megállapított határidőn belül a hibát kijavítja, a Megrendelő a szolgáltatás díját teljes összegben köteles megfizetni. Amennyiben a Szolgáltató a kijavításra megállapított határidőben a hibát nem javítja ki, a Megrendelő elállhat a szerződéstől/felmondhatja a szerződést, vagy díjcsökkentést kérhet.
10.13. Stilisztikai reklamációk (módosítások), illetve sajátos szakkifejezések (különösen ágazati, vagy a Megrendelő által létrehozott, vagy belső szakterminológiai szakkifejezések) miatti panasz nem tekinthetők fordítási hibának, kivéve, ha a Megrendelő ezeket és ezek alkalmazására való utasítását a megrendeléssel egyidejűleg és egyértelműen közölte a Szolgáltatóval.
11. A szavatossági igény esetén történő eljárás
11.1. Megrendelő és Szolgáltató közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
11.2. A Megrendelő kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
11.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
11.4. A Szolgáltató a Megrendelő nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
11.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Megrendelő rendelkezésére kell bocsátani.
11.6. Ha a Szolgáltató a Megrendelő szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Megrendelőt.
11.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
11.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
12. Szerzői jogok
12.1. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a Szolgáltató honlapja szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a honlapon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a honlap, vagy annak bármely része módosítható. A honlapról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a honlapra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Balogh Sándor Tamás ev.
12.2. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a comprehandservices.hu domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire.
12.3. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul. Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
12.4. A Felhasználó köteles a Szolgáltató szellemi tulajdonára vonatkozó minden jogát tiszteletben tartani és semmilyen jogcímen nem élhet követeléssel a szellemi tulajdon vonatkozásában.
12.5. A jelen ÁSZF-ben „szellemi tulajdon”-nak minősül a Szolgáltatót megillető és (iparjogi- vagy szerzői jogi) védelemben részesíthető bármely mű, függetlenül annak adathordozójától és attól, hogy a jogi védelem ezeken ténylegesen fennáll-e. Ilyen szellemi tulajdonnak minősül a 12.1. pontban meghatározottakon túlmenően például: az online szolgáltatások során közzétett tartalmak (pl. videó kurzusok, sablonok, ábrák, animációk, videók, szakcikkek, informatív anyagok); a Szolgáltató védjegye (pl. logó, szlogen).
12.6. Felhasználási engedély (licencia): A Szerződés létrejöttével a Megrendelő a konkrét szolgáltatással érintett szellemi tulajdonra felhasználási engedélyt (licenciát) szerez, amely
- nem kizárólagos, nem átruházható, allicenciába nem adható;
- Magyarország területére és a szolgáltatás teljesítési időpontjáig szól;
- a konkrét szolgáltatás jellege szerinti felhasználási módra és mértékre korlátozódik. A licenciához nem tartozó egyéb felhasználás a Szolgáltató előzetes, kifejezett engedélyéhez kötött. Az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem értelmezhető úgy, hogy a Szolgáltató a szellemi tulajdonára vonatkozó bármely jogát akár részben, akár egészben, akár átmenetileg, akár véglegesen átruházná a Megrendelőre. Eltérő megállapodás hiányában a licencia ellenértékét a szolgáltatási díj tartalmazza.
12.7. Jogosulatlan felhasználás: A szellemi tulajdon jogosulatlan felhasználása szigorúan tilos és haladéktalanul jogi lépések megtételét vonja maga után (pl. azonnali hatályú szerződés-felmondás, kártérítés iránti eljárás, bűncselekmény esetén feljelentés megtétele). A licencia nélküli vagy a licencián túlmenő felhasználás automatikusan a Szolgáltató szellemi tulajdonának jogosulatlan felhasználását jelenti (pl. másolás, módosítás, átdolgozás, kivonatolás, többszörözés, megosztás, terjesztés, harmadik félhez vagy a nyilvánossághoz közvetítés, hasznosítás – vagy ezek kísérlete; a szellemi tulajdon felhasználásával új termék/szolgáltatás létrehozása, már meglévő termék/szolgáltatás fejlesztése, bővítése, valamint az ilyen termék/szolgáltatás hasznosítása; egyéb visszaélés).
12.8. Referencia: A Szolgáltató szellemi tulajdonának tiszteletben tartásával a Megrendelő jogosult az igénybe vett és már teljesített szolgáltatásra referenciaként hivatkozni vagy azt másoknak ajánlani, népszerűsíteni, amelyért a Megrendelő ellenszolgáltatásra nem jogosult. A Megrendelő köteles magát egyértelműen megkülönböztetni a Szolgáltatótól a másokkal folytatott privát úton, közösségi médiafelületen vagy nyilvánosan folytatott kommunikáció során.
13. Vegyes rendelkezések
13.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
13.2. A Szerződés és az ÁSZF egyes rendelkezéseit, mellékleteit, függetlenül attól, hogy azok hol kerültek elhelyezésre vagy közlésre, a szerződő felek megállapodása részeként és a tényleges tartalmuknak megfelelően kell a szerződő feleknek megítélniük és alkalmazniuk.
13.3. Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
13.4. Amennyiben Szolgáltató a jelen ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a jelen ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
13.5. Szolgáltató a különböző fajtájú szolgáltatások nyújtására vonatkozó tájékoztatásokat, akciókat, ajánlatokat és kedvezményeket jogosult – az ÁSZF egyoldalú módosításával egyezően - bármikor és egyoldalúan módosítani, azzal, hogy ezen módosítások a már létrejött Szerződések tartalmát nem érinthetik.
13.6. Szolgáltató a jelen ÁSZF-nek az időközben módosulandó jogszabályi háttérrel és egyéb belső szabályzattal való összehangolása miatti megváltoztatására a jogot fenntartja.
13.7. Az ÁSZF és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba.
13.8. Felek a Szerződés és az ÁSZF hatálya alatt a tevékenységük során kötelesek a másik fél jogait és érdekeit szem előtt tartva, a másik fél működését gátló, hátráltató magatartást mellőzve eljárni, és mindent megtenni annak érdekében, hogy a Szerződés kapcsán felmerülő valamennyi jogvitát békés úton oldják meg.
13.9. A Megrendelőlapon rögzítésre kerülő kölcsönös kötelezettségvállalások, illetve a Megrendelőlap aláírása okán a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezések az ÁSZF dokumentum külön aláírása nélkül is irányadónak és elfogadottnak tekintendőek a Felek közötti jogviszonyban.
14. A panaszkezelés módja, fogyasztói jog-és igényérvényesítés
14.1. A Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Megrendelőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti, de előterjesztheti azt szóban is. A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus levelezési cím megegyezik a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben feltüntetett ügyfélszolgálati elérhetőségi adatokkal.
14.2. A Megrendelő szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval a panaszát, amely a Szolgáltatónak, illetve a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek a szolgáltatás nyújtásával közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik. Nem minősül panasznak, ha a Megrendelő a Szolgáltató honlapjának működésével, tevékenységével kapcsolatosan tájékoztatást, állásfoglalást kér.
A szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Megrendelőnek átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Megrendelőnek legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően 30 napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni, és azt közölni a Megrendelővel.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a Megrendelő neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a Megrendelő panaszának részletes leírása, a Megrendelő által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a Szolgáltató nyilatkozata a Megrendelő panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a Megrendelő aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Megrendelőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Megrendelő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben a Szolgáltató és a Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
14.3. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben a Megrendelő panaszát vagy minőségi kifogását a Szolgáltató nem, vagy nem a jogszabályoknak megfelelően kezelte, illetve amennyiben a Megrendelő fogyasztói jogainak megsértését észleli, a jogsértés leírását tartalmazó kérelmével jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a kérelem jellegétől függően a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok, illetve vármegyeszékhely szerinti járási hivatalok látják el.
A lakóhely szerint illetékes járási hivatalok listája és elérhetőségei itt érhetők el. Egyes esetekben (így webáruházakat érintő bizonyos jogsértések esetén is) az eljárást a vármegyeszékhelyek járási hivatalai folytatják le, melyek elérhetőségei itt érhetők el.
14.4. Megrendelő a Szolgáltatóval szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben a Megrendelő a Szolgáltató fogyasztói panaszát elutasítja, úgy a Megrendelő a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez is fordulhat. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
14.4.1. A békéltető eljárásban a Szolgáltató a vonatkozó jogszabály alapján köteles részt venni és együttműködni. Ennek keretében fennáll a Szolgáltatónak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége (mely intézkedésnek a törvényben rögzített tartalommal a felhívás kézbesítésétől számított 8 napon belül kell megtörténnie), továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”). Amennyiben a Szolgáltató székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a Szolgáltató együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
14.4.2. A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a Szolgáltató jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
14.4.3. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
14.4.4. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell:
a. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
f. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
g. a testület döntésére irányuló indítványt,
h. a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
14.4.5. A békéltető testületek listája itt érhető el. Az egyes, területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Vármegyei Békéltető Testület (illetékességi terület: Baranya Vármegye, Somogy Vármegye, Tolna Vármegye) Mobil: 06-20-283-3422 Honlap: www.baranyabekeltetes.hu |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület (illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegye, Heves Vármegye, Nógrád Vármegye) Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu |
Budapesti Békéltető Testület (illetékességi terület: Budapest) |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület (illetékességi terület: Békés Vármegye, Bács-Kiskun Vármegye, Csongrád-Csanád Vármegye) Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület (illetékességi terület: Fejér Vármegye, Komárom-Esztergom Vármegye, Veszprém Vármegye) |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület (illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron Vármegye, Vas Vármegye, Zala Vármegye) |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület (illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok Vármegye, Hajdú-Bihar Vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegye) Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. |
Pest Vármegyei Békéltető Testület (illetékességi terület: Pest Vármegye) Honlap: http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php vagy www.pestmegyeibekelteto.hu Panasz elektronikus beadása az alábbi oldalon érhető el: |
Baranya Megyei Békéltető Testület Mobil: 06-20-283-3422 Honlap: www.baranyabekeltetes.hu |
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Mobil: 06-70-7028-403 |
Békés Megyei Békéltető Testület |
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu |
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület |
Csongrád Megyei Békéltető Testület Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu |
Fejér Megyei Békéltető Testület |
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület |
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. |
Heves Megyei Békéltető Testület Levélcím: 3300 Eger, Pf.: 140. |
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület |
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Honlap: www.kemkik.hu; kem-bekeltetes.webnode.hu |
Nógrád Megyei Békéltető Testület Honlap: www.nkik.hu |
Pest Megyei Békéltető Testület Honlap: http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php vagy www.pestmegyeibekelteto.hu Panasz elektronikus beadása az alábbi oldalon érhető el: |
Somogy Megyei Békéltető Testület |
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület |
Tolna Megyei Békéltető Testület Mobil: 06-30-6370-047
|
Vas Megyei Békéltető Testület
|
Veszprém Megyei Békéltető Testület Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu |
Zala Megyei Békéltető Testület Honlap: www.bekelteteszala.hu |
14.5. Online vitarendezési platform: A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára.
14.5.1. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.
14.5.2. Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően itt érheti el.
ODRlink: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
14.6. Amennyiben a Megrendelő nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Megrendelőnek a jogvita rendezése érdekében lehetősége van polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
- az eljáró bíróságot;
- a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
- az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
- azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
- a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
15. Adatvédelem, adatkezelési tájékoztató
15.1. A Szolgáltató célja, hogy a lehető legteljesebb mértékben biztosítsa a honlapot használó Megrendelők személyes adatainak védelmét. A jelen felhasználási feltételekben található adatkezelési tájékoztató kizárólag a honlap tekintetében érvényes, nem alkalmazható harmadik személyek által üzemeltetett weboldalak esetében, még abban az esetben sem, ha ezek a weboldalak a Szolgáltató honlapjáról közvetlenül hozzáférhetőek.
15.2. A Szolgáltató tevékenységét látogatói és ügyfelei személyiségi jogainak védelmével, a vonatkozó jogszabályok, így különösen a Polgári Törvénykönyv, valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (továbbiakban: Infotv.), az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) rendelkezéseinek betartásával végzi. Felhívjuk a figyelmet, hogy a személyes adatok megadása a Szolgáltató honlapján önkéntes, és az adatkezeléshez a felhasználási feltételek elfogadásával egyidejűleg a Megrendelő hozzájárul. Abban az esetben, ha a Megrendelő egy másik személy megbízásából jár el, akkor az ő felelőssége az érintett személy beleegyezésének megszerzése adatainak közléséhez. Cselekvőképtelen és korlátozottan cselekvőképes személyek nyilatkozatához a törvényes képviselő előzetes hozzájárulása szükséges, kivéve olyan szolgáltatásokhoz tartozó adatkezeléseket, amelyek mindennapi életben tömegesen előforduló ügyletet céloz. Az adatkezeléssel kapcsolatos részletes szabályokat Társaságunk https://www.comprehandservices.hu/hu/adatkezelesi-tajekoztato-gdpr honlapján található adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
15.3. A Szoláltató egyes szolgáltatásai egyedi azonosítót, úgynevezett cookie-t („sütit”) helyez el a Megrendelő felhasználói számítógépén. A cookie-k a Megrendelők személyére szabott kiszolgálás és Megrendelő részére nyújtott szolgáltatások javítása érdekében a Megrendelők azonosításának, „autentikálásának” megkönnyítését szolgálják. A cookie-ben a Megrendelők személyes adatai soha nem kerülnek eltárolásra. A honlap használatával a Megrendelő elfogadja, hogy számítógépén a cookie elhelyezésre kerüljön. A cookie-fogadás felhasználói tiltása a honlap szolgáltatásai igénybevételének nem akadálya. A cookiekról bővebben Szolgáltató cookie-szabályzatában olvashat: https://www.comprehandservices.hu/hu/cookie-tajekoztato
16. A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések, hardverrel és szoftverrel való kompatibilitás
16.1. A Szolgáltató a honlap 99%-os rendelkezésre állását garantálja, éves szinten. A rendelkezésre állás mérése szempontjából nem tekinthető kiesésnek a legfeljebb 1 munkanap időtartamú tervezett karbantartás, feltéve, hogy annak időpontjáról és várható időtartamáról Szolgáltató előre értesítette Megrendelőt a honlapon.
16.2. A honlap mindenfajta böngésző szoftverrel és operációs rendszerrel együttműködik. A honlap kommunikációja HTTP protokollon keresztül történik. A honlapon keresztül történő kommunikáció nem titkosított, kivéve a személyes adatokat igénylő oldalakat, amelyek https protokollal vannak ellátva. A honlap rendelkezik SSL tanúsítvánnyal.
16.3. A honlap a Bányász József László ev. által üzemeltett szerveren fut.
16.4. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy indokolt esetben, bármely funkció elérhetőségét időlegesen valamennyi Megrendelő vonatkozásában – ideértve különösen hálózati szegmens, becenév, e-mail cím stb. – felfüggessze, vagy a funkció biztosítását véglegesen megszüntesse.
1. számú melléklet
Elállási/felmondási nyilatkozat minta
Papíralapú nyilatkozat esetén:
Címzett: Balogh Sándor Tamás ev. (4025 Debrecen, Erzsébet utca 8. 3/10.)
Alulírott kijelentem, hogy ezúton gyakorlom felmondási jogomat az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szolgáltatás megnevezése/azonosítója: [a szolgáltatói visszaigazolás alapján]
Szerződéskötés időpontja: [a szolgáltatói visszaigazolás megérkezésének napja]
Felhasználó neve:
Felhasználó címe:
Felhasználó aláírása:
Keltezés:
E-mailben küldött nyilatkozat esetén:
Címzett: Balogh Sándor Tamás ev. (4025 Debrecen, Erzsébet utca 8. 3/10.)
Alulírott kijelentem, hogy ezúton gyakorlom felmondási jogomat az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szolgáltatás megnevezése/azonosítója: [a szolgáltatói visszaigazolás alapján]
Szerződéskötés időpontja: [a szolgáltatói visszaigazolás megérkezésének napja]
Felhasználó neve:
Felhasználó címe: